Thursday, December 23, 2010

Emak Ku Sayang....Puan Nasiah Binti Ambiah

Assalamualaikum...2nd pst nih!ha3..ade kemajuan2...penat lorh lyan note nih..sakit gak otak even bace pon..actualy dah bace tu kenelah bg paham,igt,hafal dan simpan dlm hard disk masing2...emm..mlm2 gni lapar lah plak..xde stok mknn berat ah..roti bis,butter peanut bis gak..tingal sekeping je roti High5 ni ha..kut gak aku bedal..muahhaha....xpe2...ak underweight..xpedulik sgt bpe byk ak bedal....

emm..teringat alkisah ptg td....ngah kusyuk bce nota Effect of Exersice n High Altitde on...(xigt ah!)..mami ak tersayang(seperti nme diatas) bg text aka msj ah.Tet...Tet..Tet...fon ak yg canggih manggih tu pon berbunyi n vibrate sekali..kejot ah ak...naseb xde org kat bilik...(melatah sokmo)..hahhaha....
mesej mak bebrbunyi begini..."Kak cuba call adik tu.apa yg dbuatnye dlm blk tu dr td tak kluar2.tp jgn ckp mak yg srh akak call dia"...(xde edit2 ha..ni ori punye txt)..ak pon tnpe buang  mase kol ah adik kesyng ak tuh...ha3..seyes ak syg die kot..korang ak xtau ah..
berikut dialog ak dgn beliau...(ade ah ak lupe sikit2)

aku:Assalamualaikum..buat pe ko weh?
adik ksygn ak:ak baru pas solat nih..ko pehal kol ak nih?
aku:ala sje nak kol pon xleh ke?he3...sblom ko solat ko buat pe weh?
adik ksyg aku:ak nengok video korea jeh...ha3(em,ak lupe ah die gelak kex...he3..)
aku:ooh..mesti ko kunci pintu eh?he3,,ko ni pon...mkn dah ke?
adik ksyg ak:aah...lantak aku ah..he3,,,ak baru nak g mkn nih...ko ade pape nak ckp g ke?
aku:xde ah..ok2 xpe..mkn sane..kimslm sume yeh.salam...tet..tet...tet..(talian putus)

pastu ak text mak aku,camni ah ak text mami ak...
"Mak,adik baru pas solat..td die tgk video korea je sambil kunci pintu"

lama pastu,baru Mak aku reply text ak...
"Tak taulah,kak,jd mak ni susah .nak tegur anak pon tak blh,tgr aje,,,marah mrjk muncung.panggil puloh2 kali pon buat pekak aje...."

dapt je text beliau,berderai air mata aku..walaupun ayt beliau simple..ak sgt2 terasa dgn ape yg die ckpp.luahan ikhlas hati seorang Ibu...aku terbayang perangai ak b4 besa2 ni,suke sgt rebel..aduhai..bersalahnye rase....

pastu ak reply text Mak aku,
"Ni pasal adik ke mak? pastu aku terhenti naip keypad aku yg lusuh nih...tp aku gagah gak nak taip..
"Ana doakan Allah swt untuk selalu ade dgn Mak..Ana doakan gak kitorang adik-beradik lembuat hati  dgn perintah mak ayah..Ana minx maaf salah silap Ana,mak..."
ak tekan butang Send..pastu aku nangis g...sedeh gler...
-The End-

p/s:buat korang.ak xnak ckp byk ah..satu je yg sgt penting skang nih,hargailah parents korang selagi dorang masih ade...korang xbg harta bergunung2 pon dorang xkisah ahpe..salkan korang leh jadik anak yg   bek lg patuh dgn dorang..ak pon bukannye bek sgt tp kite same2 leh berubah jadi anak yg bek an?Aminn....



1 comment: